En liten personlig lista om mat och träning...

Jag brukar inte gilla såna här listor för det tar sån tid att svara på alla frågor men den här hittade jag hos Martina och tyckte den var lite rolig.....så nu har jag svarat och nu får ni läsa :)

 

Min idrottsbakgrund: Jag har alltid älskat sport och idrott både i skolan och på fritiden. Jag var med på alla turneringar i skolan ock gick idrottsprofil med inriktning fotboll. Under skoltiden spelade jag bl.a innebandy men gymnastik (tro det eller ej) var det första intresset och höll på ganska många år som sedan fick lämna plats åt fotbollen som har varit mitt största intresse genom åren och jag spelar fortfarande (med undantag för ett litet uppehåll pga flytten till Helsingborg). Min idrottsbakgrund har alltså varit mycket aktiv!

I mina öron när jag tränar: Allt som gör mig på bra humör, peppande uptempo låtar, rock, house m.m En bra låt kan göra att jag orkar lite till.

I min träningsväska: Träningsskor, innefotbollsskor,  liten svetthandduk, vattenflaska, hänglås,  compeed (skavsårplåster), satskortet och lite papper på olika träningsupplägg från min PT.

Favoritmuskel: Svårt…men jag får säga triceps och axlar (snygga muskler). Gillar bröst också….Magen blir kanske favorit när jag ser lite muskler där ;) Oj, fick jag bara säga en muskel? :P

Mål med träningen: Att få en stark och fast kropp med synliga muskler. Minska i fettprocent.

Favoritövning: Plankan. Vet inte om det är en favorit men det är en övning jag taggar mig själv igenom, en övning där jag har svårt att ge mig. Det peppar extra när min PT tar tid och säger att min sambo fick den och den tiden….då MÅSTE jag slå det!!!  

Favoritmat: Oj det är mycket men t.ex tacosallad, kött och bea, tonfiskröra med kokt ägg och grönsaker, fläskfilégrytan, shiratakinudlar och köttfärsås.

Mina inspirationskällor (inom träning och hälsa): Inom träning är det helt klart Martina som har bloggen primalscienista.com och min PT som alltid ger mig motivation, energi och tips! Min matinspiration får jag från tidningar, tv, bloggar m.m Åse på 56kilo.se är kanonduktig och hon har nog inspirerat de flesta som äter LCHF.

Favoritkonditionsträning: Crosstraining (inte maskinen!) Skitjobbigt!!! Jag och min PT körde det väldigt mycket i början och det ger både kondition och styrka vilket passar mig perfekt eftersom jag hatar att springa på ett band!!

Favoritmellis: Skinkrullar fyllda med philadelphia, kokt ägg med majonnäs, olika röror, babybell m.m. Jag tycker man kan ta vad man vill och har hemma i mindre mängd bara…igår mumsade jag på lite stekt fläskfilé t.ex

Då tränar jag allra helst: På kvällen när det är lite folk i gymmet och då kan jag ladda hela dagen.

Mitt bästa kosttips: Känn efter i kroppen, ät när du är hungrig…då behöver kroppen energi. Ät långsamt!

Favoritlivsmedel:
Tonfisk, koksfett, shiratakinudlar, kött, lök, crème fraîche, vispgrädde, majonnäs, champinjoner, ost….herregud skulle jag skriva vad jag har i mitt kylskåp istället? ;)

Hälsa för mig: Är att äta mat som jag mår bra av och träna för att vara stark och frisk.

Min favoritfrukost: Jag äter sällan frukost. Jag dricker kaffe med kokosfett och vispgrädde så det får väl bli min favorit ;)

Så sover jag:
 På sidan eller på mage med ena benet ut åt sidan i 90°.

Finns det någon träningsform som du är nyfiken på att testa? Jag skulle vilja träna crossfit, Grit Cardio och military fitness.

Detta tränar jag allra helst i:
 I börjar tog jag aldrig av mig tjocktröjan för jag kände mig obekväm i bara linne. Nu tränar jag helst i svarta träningsbyxor med bred linning att vika ner och nåt linne.


 

 


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0