Back on track

Min lilla Alice döptes i lördags och det var mycket att fixa inför det. Den senaste tiden har det därför blivit mycket bakning, bakning och bakning. Tyvärr gav jag mig inte in på att baka med lchf den här gången.
Efter en vecka där kosten inte varit i fokus var det igår dags att laga lite riktig mat igen.
Jag tog det som fanns i kylen och slängde ihop en ost och skinkpaj utan skal.
Det händer ibland att jag köper "skivspill" av skinka på ica. Det spelar ju ingen roll om skivorna inte är perfekta. 
Istället för att använda riven ost tog jag tärnad ost från Arlaköket som jag köpte hem på prov för ett tag sen.
 
200 g rökt skinka i bit
200 g tärnad ost
1/2 gul lök
4 ägg
2 dl vispgrädde
1 msk torkad ramslök
Lökpulver
Salt
Svartpeppar
 
Ugn 175°C.
Skiva skinkan och löken i lagom stora bitar och fördela ut det tillsammans med osten i en ugnsform.
Vispa ihop ägg och grädde. Smaksätt med ramslök, lökpulver, salt och peppar. Häll "äggstanningen" över skinkan i ugnsformen och tillaga i mitten av ugnen i ca 40 min.
Servera med en sallad och en klick creme fraiche.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0