Champinjonsoppa

Jag kom på att jag glömde lägga upp receptet på champinjonsoppan :)
 
500 g färska champinjoner
1 grönsaksbuljongtärning
5 dl vatten
5 dl vispgrädde
2 msk torkad ramslök
Salt
Vitpeppar
 
Skiva champinjonerna och stek dem mjuka i smör (lägg några champinjoner åt sidan för att steka och toppa soppan med sen). För att underlätta lite använde jag mig av en äggskivare, gick kanon! Koka upp buljongen och tillsätt grädde, ramslök och champinjoner. Låt småputtra ca 10 min. Ta av kastrullen från plattan och mixa soppan med en stavmixer. Smaka av med salt och peppar. Stek resterande svamp i smör, toppa soppan med dessa och droppa gärna över lite av smöret.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0